fredag 14 januari 2011

Konstnärliga Frasse!

Att Frasse innerst inne är en mjukis är det väl inte så många som vet, man bländas av hans machosätt och tuffa yttre ;-)  Men uppenbarligen har han ett estetiskt sinne också, kolla bar in hur han konstnärligt har arrangerat sina ben!


Noggrant arrangerade på rad!! Med stigande storlek på benen dessutom! :-)

Sen kommer några bilder från vår utetur idag, jag och barnen. Facebook funkar inte för mig just nu, så barnen får invadera vuvvebloggen igen :-)

 Redo för backen!! Solbrillorna var naturligtvis hennes eget initiativ...



 Efter backåkningen (som inte var kul särskilt länge) var det dags att dra Ylva i vagn! Jätteroligt!


Ylva sov lugnt ovetandes om faran hon befann sig i ;-)


Snöbollskrig är kul!!!

Bilderna ljuger lite och får utflykten att se idyllisk ut. Visst, det VAR idylliskt och roligt när de togs, men sen blev Blenda trött och orkade inte dra vagnen längre. Hon ville fortfarande men orkade inte - alltså enorma raseriutbrott... Sen vägrade hon åka snowracer, så vi fick gå i myrtakt hela vägen till centrum för att handla. Med en banan och en festis i magen gick det dock betydligt bättre hem! :-)

7 kommentarer:

  1. Jag förstår att Blenda blev rasande. Hennes mor bryter mot alla lagar som låter henne bli trött och hungrig. Det är förenat med livsfara när det gäller somliga varelser!

    SvaraRadera
  2. Frasse är ju en riktig pedant! Snyggt arrangerat av ben-installationen!!

    Och banan och festis. Det kan råda bot på mycket!
    KRAM på er, och förresten. Supercoolt med matchande solglasögon till mormormössan!
    Jag skall se vad jag kan hitta till min mössa...

    /Anna-Karin och en liten Kråka som också vill ha banan och festis nu...

    SvaraRadera
  3. Ytterligare en sak som förenar Frasse och Ella, innan "lilla pesten" (hennes ordval) kom hem brukade hon efter middagen arrangera sina ben i en rad under köksbordet. Om Frasse kunde släppa lite på machostilen och släppa fram sin mjuka sida inför henne skulle hon säkert falla!

    SvaraRadera
  4. Hej Frasse!
    Tycker inte det spelar någon roll hur man lägger sina ben, jag lägger mina överallt hipp som happ, funkar väldigt bra.
    Jag har ju också en sån´ där, typ Blenda, som heter Carl-Johan. Han ser lika dan ut, fast med blå overall. Beter sig likadant när han är hungrig, och om till på köpet trött, ja då, ve och fasa...Tänk om vi gjorde så när vi var hungriga! Så jobbigt för mattarna, för en noffe är ju alltid hungrig, (fast trötta blir vi väl sällan)!
    I dag har vi slask här. Blev alldeles blöt om magen på promenaden. Tass från Leo och hälsa Ärtan!

    SvaraRadera
  5. Hej sötnosar! Tur att man kan gå in här och titta på Era guldklimpar ibland! Och jag har ju dessutom fått TID till både det ena och andra igen...Vi måste ses snart så inte Blenda glömmer bort oss! Skickade en länk till Din vackra mor om var Olandstraktens BK ligger, har ingen e-mail till Dig!? Ha det gott, familjen! Kram<3

    SvaraRadera
  6. Min lilla noffe Ella brukar också rada upp sina tuggben på mattan =) Det är kanske något som ligger i rasen? =P

    //anna

    SvaraRadera
  7. Dixie: Jag lägger mina ben hullerombuller, precis som Leo. Det kanske finns två olika stilinriktingar i vår ras?!! *fniss fniss*

    Pye: Blenda har förstått att det är viktigt med solglasögon på vintern med. Solsken på den vita snön kan säääkert kräva solbriller!! Och när de matchar den piffekta mössan är valet naturligt.

    SvaraRadera