torsdag 11 november 2010

Kontaktfältsträning

Pass nr 2 har avklarats idag, en hel månad sen förra gången... Måste börja träna lite oftare än så för att komma någon vart! Men så här såg det ut idag:



Tycker det ser lovande ut. Men jag ser att jag måste flytta ner hjälppinnen en bit så jag får lägre träffar. Då blir det också lite svårare för Ärtan att göra rätt, men det ska hon väl fixa ;-)  Jag började lägga in svängar efter bommen redan i första passet, vill börja med det tidigt då jag tror att det är det som kommer att ge henne en förståelse för vad hon ska göra. Springa rakt fram blir ju automatiskt rätt varje gång liksom... Ska snart gå ned på mindre hjälppinne också, så vi inte fastnar i för stor synlig hjälp. Väldigt kul och spännande att vara igång iaf!! :-D

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är! Bara matte börjar träna lite oftare så...

    Det din namne menade med att "inte skänka bort leken" var inte att hunden skulle hindras från att leka med andra, däremot skulle man se till att stå för den mesta och ffa bästa leken själv. Fick dock tyvärr inte lär mig alfarulla Siri, dålig kurs det där... ;)

    SvaraRadera