torsdag 10 mars 2011

Ylva sitter!

Ylva har kunnat sitta utan stöd små stunder i snart två veckor! Inte ens 6 månader fyllda alltså (som hon förresten fyller idag! Grattis till halvåret mitt lilla gull!!), vilket jag tycker är väldigt tidigt!! Hon har också en längre tid gått upp i krypställning och står och gungar! Benen kryper framåt, men hon har inte fattat att hon måste flytta fram armarna för att komma framåt än... Så än så länge rör hon sig bara bakåt och i sidled :-)  Hon är en märklig bebis, för bara ett par månader sen började jag oroa mig för att hon var "efter" (larvigt jag vet, när hon bara var 4 månader!!), för hon gjorde ingen ansats att försöka använda händerna, utan låg/satt bara och var glad och nöjd hela tiden. Sen plötsligt har det exploderat och nu kan hon jättemånga saker! Och som sagt kryper iväg när som helst som det ser ut... Roligt! :-D  Här är en film från i fredags när Ylva sitter:

http://www.youtube.com/watch?v=exPmOHm_lIg&tracker=False

Kan tyvärr inte bädda in :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar