onsdag 20 juli 2011

Dagens träning

Idag har vi tränat gungbrädan igen! Jag gick ganska fort fram, för även vid högre höjder har hon samma fina attityd, och hon springer på ända ut varifrån hon än hoppar upp. Tyckte det gick helt strålande! Gick in och åt lunch och sen gick vi ut igen bara för att filma ett par repetitioner, fast jag egentligen kände att det räckte... Man ska aldrig "bara göra liiite till"!! Det blir alltid dåligt!! Nåja, det var väl ingen katastrof, men första gången hoppade hon helt sonika av när hon kom fram till slutet av gungan (??!), som tur var hade jag råkat trycka på avstängningsknappen istället för filmknappen, så det blev inte filmat :-P  De två nästföljande gångerna, som filmades, kändes inte alls hundra heller. Första gången springer hon ut rätt långsamt, fast gång nr 2 är faktiskt helt okej. MEN hon är ju inte rädd, inte för fem öre :-D  Det är märkligt det där hur ens "krav" för att bli nöjd automatiskt skjuts fram ju bättre träningen går. Jag menar, hon saktar inte in när gungan börjar röra sig, utan springer ända ut, hon är som sagt inte rädd, det är bara det att hon skulle kunna springa lite fortare ;-)  Men jag upplevde alltså att hon gjorde det passen innan lunch, och dessutom har vi inte kört hel gunga så här förut, så jag kanske har för höga krav :-) Här kommer filmen iaf!

 

Hennes hastighet är beroende av min hastighet ser man ganska tydligt. Gång 1 väntar hon verkligen in mig... Men jag tror inte att jag orkar försöka träna bort det nu, kanske kan vi fila på det nästa år eller så... Nu känns det viktigaste att få henne att springa ända ut bara, och tycka att gungan är det roligaste som finns, och det tycker jag ändå att vi kommit en bra bit på! Man måste ju ändå vara realistisk med hur mycket man orkar och hinner träna, och jag får väl springa på på tävlingar helt enkelt, så jag hinner rusa bredvid henne på gungan! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar